تبلیغات
مسافر

مسافر
فراموش نكنید مسافر هستیم پس كاری كنیم كه به استقبالمان بیایند....
قالب وبلاگ
مثل همیشه دو سه روز اول به سمت ضریح  نمی رفتم . صبح روز سوم نماز رو با مخلفات خواندم و گشتی تو صحن انقلاب زدم و رفتم به سمت ضریح . آداب زیارت رو انجام دادم وبه ضریح خوشكل امام رضا رسیدم . شلوغ شلوغ بود دوست داشتم ضریح رو تو بغل بگیرم ولی ازدحام جمعیت... نزدیك ضریح وایسیدم و بیاد آوردم سفر كربلا رو . اونجا هر موقع میرفتی سمت ضریح جوجه پر نمی زد راحت ضریح رو در آغوش میگرفتی ولی امام رضا همیشه و همیشه شلوغ. در همین فكرا بودم كه یه اتفاق مهمی افتاد پشت سرم رو نگاه كردم دیدم دارن در ورودی رو میبندن و مردم رو از در خروجی بیرون میكنن پس از پرس و جو فهمیدم میخان اونجا رو خالی كنن واسه تمیز كردن. به فكرم زد كه برم یه گوشه ای و الكی برم تو حس وحال تا همه برن  رفتم یه گوشه ای نشستم و سرم رو گذاشتم رو پام و خودم رو زدم به كوچه علی چپ. هر از گاهی هم یواشكی نگاه میكردم چه خبره .بعضی خادما كه  میومدن بالای سرم منم پیاز داغشو(حس وحال منظورم ) زیاد میكردم و دلش میسوخت و می رفت. یواش یواش جمعیت اطراف ضریح میشد یه رقمی.سه چهار نفری مونده بودیم دیگه از جام بلند شده بودم در حال چاهنه زنی با خادم : جارو زدن بلدما. واستون دستمال میكشم و... ولی اثر نداشت . من بودم و ضریح اما رضا . بیاد كربلا ضریح امام رضا رو در آغوش گرفتم و جای همتون خالی. ما هی میرفتیم تو حس. خادم ها هم داشتن ما رو به زور بیرو ن میكردن. خلاصه خیلیییییییییییییی حال داد. السلام علیك یا امام رضای غریب



[ یکشنبه 28 آبان 1391 ] [ 10:40 ق.ظ ] [ ] [ نظر لطفا ]
وارد محرم شدیم. بسم الله الرحمن الرحیم. السلام علیك یا ابا عبدالله الحسین.




[ پنجشنبه 25 آبان 1391 ] [ 11:47 ب.ظ ] [ ] [ نظر ]
در ادامه مطالب خودسازی از منظر امام خمینی :مرحله دوم خود سازی .تصمیم بر ترك گناه وشروع به انجام كار واجبی كه انجام نداده . مرحله سوم .مشارطه میباشد یعنی هر روز با خود شرط كند كه خلاف دستور خدا كاری رو انجام نده. مرحله چهارم.مراقبه یعنی مراقبت از شرط گذاشته شده.و مرحله آخر محاسبه به معنی اینكه در پایان هر روز بررسی و محاسبه كنه كه شرط رو اجرایی كرده یا نه.

[ چهارشنبه 17 آبان 1391 ] [ 10:34 ب.ظ ] [ ] [ نظر لطفا ]
سلام .میدونی حالا چی دوست دارم . برم گم بشم . همین. .....
[ شنبه 13 آبان 1391 ] [ 11:03 ب.ظ ] [ ] [ نظرات ]

امام خمینی راه های خودسازی رو چنین میفرماید : شرط اول مبارزه با نفس و خود سازی . تفكر است . لااقل در هر شبانه روز مقداری - و لو كم - فكر كند.     
به نظرتون در چه مورد فكر كنیم ؟
خدا خیلیییییییییی نعمت بهمون داده جای شكر داره نه ؟ شكر زبانی بچه دو ساله هم بلده منظورم عملیه
فكر كنیم كه چگونه خدا رو شكر كنیم . و هزار جور فكر دیگه .
شرط دوم . بعدا میگم

     

 



[ سه شنبه 9 آبان 1391 ] [ 06:08 ب.ظ ] [ ] [ نظرات ]
ای برادر به كجا می روی. كمی درنگ كن ! آیا با كمی گریه و خواندن یك فاتحه بر مزار من و امثال من . مسولیتی را كه ما با رفتن خود بر دوش تو گذاشته ایم فراموش كرد یا نه ؟ اما مسولیت. ادامه دادن راه ماست . ما نظاره می كنیم كه تو چه خواهی كرد. والسلام عبد العاصی رضا نادری.

چند نكته : اولا از متن وصیت نامه می توان فهمید  شهید از شهادت خود خبر داشته .دوما شهید به ما ( مرد . دختر . جوان . پیر . بیكار . كارمند .رئیس و... ) راه را نشان میده . مسولیتمان رو میگه . سوما گریه گوشه گیری زیارت دعا لازم هست ولی به هیچ عنوان كافی نیست كافی عمل كردن به وصیت امام شهدا و در یك كلام كار عملی است.


[ جمعه 5 آبان 1391 ] [ 10:08 ب.ظ ] [ ] [ نظرتون چیه ؟ ]

مطلب دیگر اینکه مقید باشید که امشب مشغول به غیر عبادت نشوید! کاری کنید که اشتغالات کنار برود تا بتوانید به سوی عبادات و صالحات بروید! وقتی چنین معادل‌ه‏ایی هست که عبادت امشب مانند عبادت صد و هفتاد ساله است، خیلی انسان باید مراقبت و جدیت داشته باشد. این خیلی قابل توجه است، چون امشب یکی از بزرگترین فرصت‌هایی است که ما داریم.

 
[ چهارشنبه 3 آبان 1391 ] [ 07:48 ب.ظ ] [ ] [ نظرتون جیه ؟ ]

كلام رهبر انقلاب در عظمت دعای عرفه و دعای امام سجاد علیه السلام در این روز: شخصیت درخشان و بزرگوار امام حسین علیه‌السّلام دو وجهه دارد: یك وجهه، همان وجهه جهاد و شهادت و توفانى است كه در تاریخ به راه انداخته و همچنان هم این توفان با همه بركاتى كه دارد، برپا خواهد بود؛ كه شما با آن آشنا هستید. یك بعد دیگر، بعد معنوى و عرفانى است كه بخصوص در دعاى عرفه به شكل عجیبى نمایان است. ما مثل دعاى عرفخ كمتر دعایى را داریم كه سوز و گداز و نظم عجیب و توسّل به ذیل عنایت حضرت حق متعال بر فانى دیدن خود در مقابل ذات مقدّس ربوبى در آن باشد؛ دعاى خیلى عجیبى است.

 دعاى دیگرى(صحیفه سجّادیه، دعاى 47) مربوط به روز عرفه در صحیفه سجادیه هست، كه از فرزند این بزرگوار است. من یك وقت این دو دعا را با هم مقایسه مى‌كردم؛ اوّل دعاى امام حسین را مى‌خواندم، بعد دعاى صحیفه سجّادیه را. مكرّر به نظر من این طور رسیده است كه دعاى حضرت سجّاد، مثل شرح دعاى عرفه است. آن، متن است؛ این، شرح است. آن، اصل است؛ این، فرع است. دعاى عرفه، دعاى عجیبى است. شما عین همین روحیه را در خطابى كه حضرت در مجمع بزرگان زمان خود - بزرگان اسلام و بازماندگان تابعین و امثال اینها - در منى‌ ایراد كردند، مشاهده مى‌كنید. ظاهراً هم متعلّق به همان سال آخر یا سال دیگرى است - من الان درست در ذهنم نیست - كه آن هم در تاریخ و در كتب حدیث ثبت است.

به قضیه عاشورا و كربلا برمى‌گردیم. مى‌بینیم این‌جا هم با این‌كه میدان حماسه و جنگ است، اما از لحظه اوّل تا لحظه آخرى كه نقل شده است كه حضرت صورت مباركش را روى خاكهاى گرم كربلا گذاشت و عرض كرد: «الهى رضاً بقضائك و تسلیماً لأمرك(2)»، با ذكر و تضرع و یاد و توسّل همراه است. از وقت خروج از مكه كه فرمود: «من كان فینا باذلاً مهجته موطناً على لقاءاللَّه نفسه فلیرحل معنا(3)»، با دعا و توسل و وعده لقاى الهى و همان روحیه دعاى عرفه شروع مى‌شود، تا گودال قتلگاه و «رضاً بقضائكِ» لحظه آخر. یعنى خود ماجراى عاشورا هم یك ماجراى عرفانى است. جنگ است، كشتن و كشته شدن است، حماسه است - و حماسه‌هاى عاشورا، فصل فوق‌العاده درخشانى است - اما وقتى شما به بافت اصلى این حادثه حماسى نگاه مى‌كنید، مى‌بینید كه عرفان هست، معنویّت هست، تضرّع و روح دعاى عرفه هست. پس، آن وجه دیگر شخصیت امام حسین علیه‌السّلام هم باید به عظمت این وجه جهاد و شهادت و با همان اوج و عروج، مورد توجه قرار گیرد.

(بیانات در دیدار جمعی از پاسداران ۱۳۷۶/۰۹/۱۳)

 


[ چهارشنبه 3 آبان 1391 ] [ 07:44 ب.ظ ] [ ] [ نظرتون چیه ؟ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

نویسندگان
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب